Grup de terapie și suport – Anxietate și atac de panică

Pe canapeaua terapeutului dorește să formeze un grup de terapie și suport pentru persoanele cu anxietate și atacuri de panica

10 – noiembrie, orele 10-14

Întâlniri – 20 ședințe

Durata întâlnirii – 4 ore

Preț – 50 lei ședința

Frecventa întâlnirilor de grup va fi săptămânal iar amănuntele se vor stabili de comun acord cu grupul la prima ședință!

Pentru înscrieri trimiteți un email cu nume prenume și telefon la contact@psihoterapeuttm.ro  cu denumirea înscriere la grup de terapie și suport.
Ulterior veți fi contactați pentru confirmarea locului.

Număr de participanți – maxim 8 persoane

Companionul tau Margareta Toma
Psiholog clinician/Psihoterapeut
Tel: 0727400466
www.psihoterapeuttm.ro

Vezi mai

Frică sau anxietate?

Frica și anxietatea, două sentimente diferite

Știm cu toții că, în general, fricile creeaza anxietate, că fricile devin patologice iar când au devenit așa, nu reprezintă o etapa a procesului normal de dezvoltare a copilului, sau sunt asociate cu comportamente de coping dezadaptative în copilaria mijlocie și mai apoi în adolescență.

Anxietatea este caracterizată printr-un sentiment de insecuritate de neliniște față de un pericol anticipat, în timp ce frica este un răspuns emoțional față de un pericol concret și real.

Atunci când, anxietatea nu este conștintizată poate lua forma unor simptome exclusiv fizice și din această cauză, cei afectați pot ajunge să creadă că suferă de o afecțiune organică.

Fricile și îngrijorările sunt omniprezente în rândul copiilor și adolescenților. Nu toate fricile sunt patologice dar nu sunt rare.

Debutul acestora se afla în copilărie la copiii cu vârste mai mari, aceste frici sunt considerate un indicator fidel al anxietății patologice.
Spre exemplu, atunci când fobia de separare, fobia socială, fobia de întuneric și alte fobii specifice sunt întâlnite la copiii mai mari putem lua în seama acel indicator al anxietății patologice, în timp ce aceste fobii sunt normale la copii cu vârsta foarte mica și vârsta preșcolară.
Așadar, cu ajutorul instrumentului psihometric Multidimensional Anxiety Scale for Children (MASC) și etaloane de vârsta și gen vom putea diferenția anxietatea normala de cea patologică.

Ce evaluează Multidimensional Anxiety Scale for Children (MASC)?

  • simptome fizice – tensiunea și simptomele somatice
  • evitare a lezării – perfecționism și coping anxios
  • anxietatea socială – frici de umilire și de performanța
  • anxietatea de separare/panica
  • anxietatea totala

Prin urmare părinții își pot da seama dacă copilul are un nivel ridicat al anxietății și ce este de făcut în astfel de situații.

Margareta Toma
Psiholog clinician/Psihoterapeut

 

 

Evaluare ADHD la copii și adolescenți

Ofer servicii in evaluarea tulburărilor de deficit de atenţie și de hiperactivitate (ADHD, Attention – Deficit/Hyperactivity Disorder) și a problemelor și dezechilibrelor frecvent asociate, în rândul copiilor și adolescenţilor.
Alături de ADHD, Conners 3 evaluează și alte probleme asociate, precum:
•Agresivitate;
•Dificultăți de învățare;
•Relațiile cu familia;
•Relațiile cu semenii;
•Funcționarea executivă;
•Criteriile simptomatice DSM-IV-TR pentru Tulburarea de comportament și Tulburarea de opoziție;
•Depresie și anxietate;
•Comportament patologic;

Psiholog clinician Margareta TOMA

De ce psihoterapia centrată pe persoană? Pentru cine acest tip de psihoterapie și cum functioneaza ea?

De ce psihoterapia centrată pe persoană?

Pentru cine acest tip de psihoterapie și cum funcționeaza ea?

Nu există persoană motivată fiind, care să nu beneficieze în urma unui astfel de proces psihoterapeutic.

De ce spun acest lucru?

Pentru că este o orientare psihoterapeutică care nu pune un mare accent doar pe aspectele cognitive ale experienței individului, ci și pe cele emoționale în funcție de nevoia fiecăruia. Omul este un întreg și nu poate funcționa într-o bună congruență de sine dacă își ascultă doar cogniția sau doar partea emoțională, este ca și când omul ar funcționa doar pe jumătate( doar capul sau doar corpul).

Imaginați-vă, cum ar fi…?!

“Emoția și cogniția trebuie să facă front comun pentru a fi salvate!”

Într-un astfel de proces psihoterapeutic, individul nu doar acumulează date, psihoterapia nu constă doar în asimilarea de cunoștințe, ci se întrepătrunde cu toate sectoarele existenței sale.

„Procesul psihoterapeutic schimbă ceva în comportamentul individului, în acțiunile pe care le alege în viitor, în atitudinile sale și în personalitatea sa.”

Așadar, un echilibru interior ajuta la o buna și sănătoasă  funcționare a organismului uman.
Doar în psihoterapia centrată pe persoană și cu empatia terapeutului, individul găsește toate condițiile necesare pentru o bună creștere și dezvoltare armonioasă.

Constatările și beneficiile clienților în urma unui astfel de proces:

  • Se va observa că în relațiile cu alte persoane pe termen lung nu ajută la nimic faptul că vă purtați ca și cum ați fi ceea ce nu sunteți.
  • Persoana simte diferența și devine mai eficiență atunci când se poate asculta pe ea însăși cu o atitudine de acceptare și poate fi ea pur și simplu.
  • Va accepta și își va da voie să înțeleagă faptul că o altă persoană are o valoare imensa.
  • Persoana va deveni mai bogată în interior dacă își deschide canalele prin care alții îi pot comunica sentimentele lor, lumea lor perceptivă personală.
  • Înțelege cât de recompensator este faptul că poate accepta o altă persoană.
  • Cu cât este mai deschisă persoana față de realitățile sale interioare și din cealaltă persoană, cu atât își dorește mai puțin să dreagă lucruri, să facă ceva în locul altei persoane.
  • Poate avea încredere în experiența sa.
  • Nu se va ghida după evaluările făcute de alte persoane.
  • Va descoperi plăcerea și ordinea experienței.
  • Experiența va deveni cea mai înaltă autoritate pentru individ.

 „Așadar, viața la potențialul ei maxim este un proces fluid, schimbător în care nimic nu e fix.”  Carl R. Rogers!

Pentru cine acest tip de psihoterapie?

Psihoterapia centrată pe persoană poate fi aplicată cu succes în cadrul terapiei individuale, în grup sau în terapia de familie.

Deasemenea mai poate fi utilizată pe larg în schizofrenie, depresie, anxietate, alcoolism, disfuncții cognitive și tulburări de personalitate.

Psihoterapia este pentru acele persoane ce vor  o semnificație a sentimentelor și experienței personale, pentru persoanele care sunt rătăcite într-o etapa a vieții lor, alegând o direcție greșită sau lăsându-se influențate. Este pentru persoanele care se pierd pe ele însăși, încercând să devină ceva ce tot nu reușesc…, să devină altcineva. Este pentru oameni aflați în suferință datorită unor pierderi, unor despărțiri, unei psihotraume și a căror viață a devenit deznădăjduită.

Psihoterapia este un proces pentru oamenii ce vor să crească.  Nimeni nu este perfect, de aceea, psihoterapia este pentru noi toți. 

 O ședință durează 45 – 50 de minute, pană în 60 de minute.

Cum funcționează acest mod de psihoterapie și cum se produce schimbarea?

În general acest tip de proces merge de la un punct al fixității, al rigidității în care persoana refuza schimbarea, își neagă sentimentele și semnificațiile acestora, relațiile strânse cu multă comunicare sunt considerate periculoase, nu  există deloc simțul responsabilității personale în ceea ce privește problemele și nici asumarea acestora. Este un proces psihoterapeutic continuum, care nu vizează doar problema prezentă a individului în sine și, nu îi furnizează persoanei soluția doar de moment, ci o însoțește pe tot parcursul terapiei, întorcând persoana undeva înapoi pentru o mai buna cunoaștere, acceptare și înțelegere a situației dificile de atunci, după care va continua mulțumit mai departe.

Procesul de schimbare începe atunci când individul este motivat, când se percepe ca fiind primit, acceptat, înțeles așa cum este, atunci când constată că altcineva îi ascultă și-i acceptă sentimentele, devine puțin câte puțin capabil să se asculte pe sine, începe să fie receptiv la ceea ce îi comunică interiorul său, începe să-și dea seama că este furios, să recunoască momentele când este speriat chiar să-și dea seama când se simte curajos. Învață să se accepte, să se înțeleagă și să-și acceseze resursele interioare atunci când ajunge într-o situație lipsită de speranță . Pe măsură ce devine mai deschis față de ceea ce se petrece, devine capabil să-și asculte sentimentele pe care le-a negat și le-a refulat mereu. Continuum-ul acestui proces îl duce pe individ departe de fixitate, de izolarea față de sentimente și experiențe, de rigiditatea concepției despre sine, de izolare față de oameni, îl duce în direcția fluidității, a abilităților,  învață mereu tot mai multe despre acest proces prin care se produce schimbarea.

Acest proces presupune ca fiind mai multe fire, la început separabile și mai apoi alcătuind tot mai mult o unitate. Pe măsură ce procesul continuă, aceste fire pot fi delimitate individual și întelese individual, spre momentele de vârf  fluide din terapie. Atunci când toate aceste fire devin întrețesute, inseparabile apare trăirea imediata a experiențelor, atunci când simțirea și gândirea se întrepătrund, sinele este prezent în experiență.

Când procesul este ajuns în acest punct, persoana devine un întreg al procesului fluid, al mișcării, al mutabilității procesului integrat.

Așadar persoana dobândește calitatea de a trăi subiectiv în experiența prezentă și nu de a avea sentimente cu privire la ea.

 Margareta Toma

Psihoterapeut centrat pe persoana și psiholog clinician.

 

 

 

Exprimă-te liber

Te simți izolat într-un anumit fel, te afli în dificultate cu o relație personală sau ai o experiență de disconfort la muncă?
Te afli într-o relație în care îți este dificil să-ți exprimi gândurile profunde în fața partenerei/lui, te simți frustrat pentru că nu există o potrivire ideologică între voi?
Să știi că am descoperit mulți oameni care sunt în aceeasi situație, care tind să gândească în izolare, poate asta te ajuta sa îți ușurezi puțin gândul că nu mai tu faci față unei astfel de stări.
Vino la un ceai și învață sa exprimi orice în fața unui psihoterapeut, fara investire emoțională în ceea ce vei spune acolo, vei găsi un spațiu cald, primitor, confidential, securizat și fără judecați de valoare, tocmai, pentru a te exprima liber și fara a te simți examinat/ă.

Margareta Toma
Psiholog clinician/Psihoterapeut
Tel: 0727400466
www. psihoterapeuttm.ro

Specialiștii americani avertizează: prea multe selfie-uri pe zi înseamnă că suferi de o boală. 

Selfie-urile 
 Specialiștii americani avertizează: prea multe selfie-uri pe zi înseamnă că suferi de o boală.

Ei spun că selfie-uri pot ascunde dezechilibre emoționale și psihice, așa-zisa boală trădează lipsa de încredere în sine. Cu alte cuvinte fenomenul “selfitis” se asociază cu mai multe tulburări mentale cum ar fi: stima de sine scăzută, nevoia  neîmplinită de apreciere, retragerea socială, deficit de integrare în mediul social-profesional-relațional și familial, tulburare narcisistă, tulburare obsesiv-compulsivă chiar și depresia. Obsesia pentru selfie nu e văzuta cu ochi buni nici de psihologi.

Persoanele care sunt preocupate obsesiv de Twitter, Facebook, Instagram, YouTube se îndreaptă și spre o societate narcisistă, superficială și bazată pe valori greșite, cum ar fi: atitudinea frumusețea, forma fizica, carisma sunt mai importante decât curajul compasiunea și bunătatea oamenilor, tocmai datorită acelei nevoi neîmplinite de apreciere. Atunci când cineva îți dă like, îți comentează sau îți distrebuie poza cu siguranță te face să te simți bine, însă nu te satisface pe deplin. Un tânăr care e preocupat obsesiv de selfi-uri ar trebui să ne întrebăm dacă are și alte preocupări mai sănătoase cum ar fi empatia și prieteniile mai profunde.

Tot amerinanii au identificat chiar și trei stadii diferite ale aceste boli. Cine se îmbolnaveste de selfită se izolează și are nevoie de terapie. Așadar, americanii spun ca cine isi face cel putin 3 selfie-uri pe zi, dar nu le publică pe rețelele de socializare, suferă de selfita borderline – mai putin grava. Persoana care postează 3 fotografii pe zi suferă de selfită acuta, iar cand depaseste 6 poze publicate pe zi ar putea fi selfită cronică.

În fond și în final, nevoia de apreciere pe care o trădează avalanșa de selfie-uri nu e satisfacută de like-uri, ci tot relaționând cu oameni în carne și oase. 

Sursa. stirile Pro-tv

Viziunea mea despre psihoterapie

 

Eu cred cu adevărat că psihoterapia nu este doar pentru persoanele cu probleme.  Este pentru toată lumea,  la fel ca tine și ca mine, care simte, bucurie, fericire, tristețe, furie și frică. Psihoterapia este un proces  pentru oamenii ce vor sa crească.  Nimeni nu este perfect,  de aceea, psihoterapia este pentru noi  toți. În procesul psihoterapeutic  gasești  locul unde poți să-ți exprimi sentimentele uitate, pentru a-ți organiza găndurile, sa te cunoști mai bine și sa descoperi  cine ești cu adevărat, gasești locul unde să te simți în siguranță, confortabil și sigur.
Psihoterapeuții  petrec  mult  timp fiind instruiți să se concentreze asupra nevoilor tale și ale lor, pentru a te ajuta. Ei îți oferă un spațiu privat unde  permit sa îți explorezi  lumea interioară și de a găsi propriile răspunsuri,  nu răspunsurile lor, psihoterapeuții nu dau sfaturi.  Nu există persoana care nu ar beneficia de pe urma unui proces psihoterapeutic.  Cu toate acestea, motivația ar trebui să vină de la sine, nu de la prieteni, familie, profesori sau alți profesioniști.
Psihoterapeuții  sunt  diferiți  de prietenii  și  familie care pot încerca să vă ajute cu dragostea lor (și uneori, cu propria lor agendă, din cauza iubirii lor), ei lucrează  pentru tine. Este trist că mulți oameni din această țară par să gândească  ca „obținerea de ajutor” este un semn de slăbiciune!  Poate  din cauza accentului care se pune pe  independența.

Întrebarea este……   Care este modul în care  oamenii pot avea  o viață sănătoasă, fără a se ajuta reciproc !?

 Suntem nascuți sa fim iubiți, îngrijiți și înțeleși.  Fără sprijin, este dificil pentru oameni  să se dezvolte și să rămână puternici.  Nimeni  nu are „suficienta” iubire.

Chiar dacă facem bine acum, viețile noastre se schimba în viitor. Ne îmbolnăvim și îmbătrânim, iar cei dragi „trec dincolo” mai devreme  sau  mai  târziu.  Atunci, vine acel moment  în care  fiecare dintre noi are nevoie  de bunătate, atenție, susținere și  momente private, pentru a-și  alina durerea și  a putea merge mai departe. Niciodată nu este prea târziu pentru ca cineva sa apeleze la psihoterapie. Cu toate acestea, pentru a putea începe, este mai bine sa știi despre tine puțin câte puțin înainte ca problemele sa devina mai mari. Vedem de multe ori tragedii la știri și auzind oamenii spunând „criminalul ar fi putut sa primească ajutor” de la profesioniștii din domeniul sănătății mintale. Când aud comentarii de genul asta, aș dori să răspund: „Da, sunt de acord. Toată lumea are nevoie de psihoterapie, cred, inclusiv noi înșine.” De aceea incurajez comunitatea sa cunoască adevărul despre ceea ce psihoterapia poate fi pentru toată lumea.

Disponibilitate şi tarife

L – V      10 – 20                 S – discutabil

 Psihoterapie

Consiliere psihologica/Psihoterapie – 100 RON/şedinţă– 50’


Evaluare psihologie clinica

 Evaluare ADHD Conners 3 pe problemele și tulburările relaționale, care apar în rândul copiilor și tinerilor – 200 RON

    • 6-18 ani (părinte şi profesor)
    • 8-18 ani (autoevaluare)
      Conners identifica urmatoarele
    • Neatenţie
    • Hiperactivitate/Impulsivitate
    • Probleme de învățare
    • Funcționare executivă
    • Agresivitate
    • Relațiile cu semenii
    • Relațiile cu familia

Evaluare nivel de inteligenţa (IQ) – 70 RON


Evaluare Anxietate la copii 8-19 ani MASC – 70 RON


Evaluare Stres Posttraumatic SCID conform DSM IV – 70 RON


Evaluare a deteriorării cognitive MMSE – 70 RON


Examen psihologic MMSE+GAFS – 100 RON


Evaluare nivel IQ+GAFS – 100 RON